Foredragsholder hos mindre Folkeuniversiteter i Midtjylland

En række Folkeuniversitets-komitéer i Midtjylland bliver serviceret af Folkeuniversitetet i Aarhus, der står for udbetaling af honorar og refusion af udgifter. Det betyder, at du som foredragsholder disse steder vil opleve at modtage mails fra Folkeuniversitetet i Aarhus.

Arbejdsgangen er som følger:

  1. Aftale om foredrag: En Folkeuniversitets-komité i en by i Midtjylland kontakter dig for at invitere dig til at holde et foredrag og I indgår en aftale om det.

  2. Godkende kontrakt: Du modtager en email fra sekretariatet i Aarhus, der varetager opgaven med at udbetale dit honorar. Her bliver du bedt om at gå ind på din underviserprofil her på siden og formelt godkende aftalen. Dette er nødvendigt for at sekretariatet kan udbetale honorar til dig. Se her for mere vejledning:

    Sådan logger du ind på din brugerprofil
    Sådan bruger du din profil


  3. Refusion af udgifter: Hvis du har udgifter til transport, overnatning og forplejning, skal du, efter foredraget er holdt, gå ind på din underviserprofil her på siden og indberette dine udgifter og vedhæfte dine udgiftsbilag i elektronisk form - det kan fint være i form af et foto. Læs mere om refusion af udgifter her: 

    Kontrakt, honorarer og udgifter

  4. Automatisk udbetaling: Honorar og udgiftsrefusion bliver udbetalt automatisk til din NemKonto, og du behøver ikke at foretage dig mere.

Har du brug for hjælp?
Har du brug for hjælp til noget med kontrakt, honorar, godkendelse, økonomi eller udgifter, kontakt økonomiansvarlig Randi Dahlin på sekretariatet i Aarhus på rda@fuau.dk eller 8843 8004.

Har du spørgsmål til noget praktisk ift. dit foredrag, fx tid, sted, forplejning, av-udstyr eller pauser, skal du tage fat i arrangøren, som har inviteret dig.